12.8.2016

Napeista?


Karamellilaatikollinen ja kahvipurkillinen nappeja
Kehoitin vuosi sitten blogissani ottamaan napit talteen. No sitä ainakin on meidän sukumme naisväki tehnyt ahkerasti. Ainakin kolmessa polvessa ja lisäksi vielä edesmenneet anoppini ja isoanoppini.

Etsin jokunen päivä sitten sopivia nappeja ja hermostuin nappisekamelskaan totaalisesti. Päätin korjata tilanteen ja lajitella napit edes johonkin järjestykseen. Värisilmä ja muisti saivat samalla harjoitusta. Niiden plokkaamisessa taisin myös järjestellä ajatuksiani uudelleen. Työn mukana tuli myös paljon muistoja. Napit muistuttivat muunmuassa lasteni vaatteista, isoäitini jakuista, anopin ulstereista, omista lapsena käytetyistä villatakeista, jne.

Kerroin eilen äidilleni nappien lajittelemisestani. Kuvittelin minulla olevan jo kaikki napit, mutta eikös vaan hän antanutkin niitä vielä kahvipurkillisen lisää. No, minulta loppui jo sitä ennen pussit ja systeemit kesken. Jatkan taas joskus hommaa, kun olen ensin hankkinut tarvikkeita lisää.

Sanoin tyttärelleni, että älä vaan ensimmäiseksi nappikauppaan mene, jos nappia tarvitset. Googlasin myös tekstin "napeista" sekä "button ideas", joten enköhän noista jotain keksi. Tytärkin antoi jo vinkkejä. Nappeja voin myös lahjoittaa esimerkiksi SPR:n Konttiin.

2 kommenttia:

  1. Mä sain "perintönä" äidin nappilaatikon. Kerran lajittelin ja laitoin ylimääräiset rullalangat ym pussiin ja kirppikselle.

    VastaaPoista
  2. Minä myös olen myynyt joskus kirppiksellä kaikenlaista perintötavaraa. Sitä on kertynyt vuosien saatossa, ja varsinkin, koska ei olla pidetty mitään huutokauppoja. Olen pyrkinyt ihan järjestelmällisesti päästä eroon liiasta tavarasta.

    VastaaPoista