7.4.2017

Tarpeellinen digivaaka

Minulla kesti monta vuotta ennen kuin tuli ostettua pieni digivaaka. Tarvetta olisi ollut monta kertaa, mutta vasta bongattua sellainen Lidlin myymälässä, ostin heti. Maksoikohan se vähän päälle kympin, en muista. Se on ollut meillä jo (vasta) reilun vuoden.

Vaaka on tarkka. Mies punnitsi ensin tällä normaalia suuremman kirjelähetyksen ja postin vaaka näytti prikulleen saman. Olen tarvinnut vaakaa omissakin tekemisissä, missä olen tarvinnut suhteellisen tarkkaa tietoa.

Muunmuassa loppukesällä pussitin tuoksupusseja koivunlehdistä. Koska myin niitä joulumyyjäisissä, piti tietenkin kaikkien olla samanpainoisia. Vaaka antoi tarkat lukemat.

Olen virkannut tuubihuiveja kavereille omakustannushintaan. Punnitsin valmiit huivit ja sain siten laskettua niille oikeat hinnat - periaatekysymys.

Nyt teen kaikenlaista jo ensi syksyä ajatellen. Minulla on kuvan tuubihuivi työn alla ja koska minulla on vain tuo yksi lankakerä, piti punnita valmis huivi sekä lankakerän loppu. Sain näin selville, että lopusta ei riitä enää toiseen huiviin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti