7.4.2018

Hillokipasta fiksattu roskis

 
Minulla on lähes aina käsitöitä tehdessä pieni roskis sohvan vieressä, eli "toimistossani". Siihen on kätevä laittaa heti esimerkiksi päättelylangat, joten roskat löytää heti oikean osoitteen.

Minulla on ollut käytössä pieni lieriön mallinen roskis, mutta se keikahtaa helposti. Nyt kekkasin, että tyhjän panttina olleesta hilloastiasta saankin kätevämmän mallisen ja -kokoisen siihen tarkoitukseen. Olen saanut astian joskus suurtalouskeittiöstä tyhjänä. Kippa on sitäpaitsi vähän höhlän kokoinen, ettei se sovi meillä oikein mihinkään.

Etiketti pytyssä on vaan piukassa kuin nenä päässä. Lappu särki silmääni, joten päätin piirtää tussilla kuvion sen päälle. Tässäkin kait pätee, että mitä et voi piilottaa, niin korosta sitä. Ei tuo mikään ihmeellinen taidepläjäys ole, mutta onpa ainakin tekstit piilossa.

Sen olen oppinut, että siihen roskikseen ei sitten kannata laittaa käytettyjä nenäliinoja sun muuta vastenmielistä. Yleensä sieltä saa tonkia pudonneita neuloja, virkkuukoukkuja sun muuta.

Koska olen innokas pilkkijä, niin kirjoittelin näistä pytyistä toisessa blogissani: http://fisuska.blogspot.fi/2018/04/pilkkireppuun-jarjestysta.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti