12.12.2019

Käsityölehdille kyytiä

Nyt tuli taas vimma karsia tavaroita. Askartelukaappieni inventaarion jälkeen kävin käsiksi iankaikkisen vanhoihin käsityölehtiin. Olen niitä jo joskus hävittänyt, ja nyt homma sai jatkoa.

Sitä kuvittelee tekevänsä kaikenlaista ja säästää lehdet mukamas tarpeeseen. Tosiasiassa netistä tulee tuutin täydeltä virikkeitä ja ne eivät vie tilaa kaapeista. Täytyy tosin tunnustaa, että tulostamani ohjeen olen yleensä mapittanut. Vielä sentään se mappi on reilusti vajaa. Tietsikalla on tallennettuna rajoitetusti aiheittain mielenkiintoisia juttuja, joihin olen päättänyt palata myöhemmin. Ja ei ne ideat itseltäkään taida vielä loppua.

Yläkuvassa oikealla on säästämäni ohjeet kansioon, vasemmalla paperikeräykseen menevät tsekkaamani lehdet.
Juu, sukuvika. Tyttären kotona tehtiin pientä pintaremonttia, ja kuinkas ollakaan. Sain "ota tai hävitä" -periaatteella säästettyjä askartelu- ja käsityölehtiä. Nämä aion vielä käydä tänään läpi. On sen verran vielä päiviä jouluun, että tästä hommasta voin nauttiakin. Paniikki iskee sitten joskus myöhemmin, kai?

2 kommenttia:

  1. Olen tehnyt tänä vuonna samaa hävitystyötä. Myin kirppiksellä kaksi isoa laatikollista käsityölehtiä ja -kirjoja ja loput myymättä jääneet vein kirjaston kierrätyshyllyyn. Vielä on ihan liikaa lehtiä kotona! En minä koskaan ehdi niiden mukaan mitään tekemään ja uutta tulee koko ajan...

    VastaaPoista
  2. Minä myös laitoin keväällä muutaman kirppikselle myyntiin, mutta en saanut yhtään myytyä. Niitä oli siellä muillakin paljon hyllyissä. Vielä löytyy lehtiä viisi mapillista ullakolta. Käyn ne läpi kevään aikana. Sen verran hömelö taas olin, että säästin muutamat kiiltävät kannet ajatellen koruaskartelua.

    VastaaPoista