22.1.2017

Taas on aika luopua turhasta

Toin kodistani mökille kaikki kankaat, joita olen sinne vuosien aikana haalinut. Lajittelin ne itsellä pidettäviin, kirpputorille myyntiin sekä päiväkotiin annettavaksi.

Kuvan pyykkikorissa olevat kankaat ovat sellaisia heräteostoksia vuosien takaa, joista minun PITI ommella jotakin. Ovat siis kunnon paloja. Jos en ole tähän päivään mennessä niistä mitään tehnyt, niin joutavat myyntiin.

Tytär kysyi päiväkodista, että kelpaako heille tilkut? Kuulemma kelpaa ja lajittelin sinne vietäväksi kaikenlaisia kankaan paloja, isoja sekä pienempiä. Niitä kertyi iso IKEA:n kassillinen. Olen joskus vienyt niitä myös kyläkoulumme ala-asteelle.

Itselle jäi vielä laatikollinen kankaita. Seuraavaksi täytyykin ottaa käyttöön naftaliinista saumurini. Taitaa olla öljyn puutteessa, koska en ole käyttänyt sitä vuosiin.

Pääasia minulle oli kuitenkin tehdä inventaario kaikista haalimistani kankaista. Helpottaa suuresti, kun tietää mitä omistaa, eikä tule ostettua uutta turhaan.

2 kommenttia:

  1. Mun pitäis kans tehdä inventaariota. Kankaita mulla ei ole, kun en osaa yhtään ommella. Mutta kaikenmoista muuta olis, pitäis Marittaa :) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on vielä tutkimattomia juttuja jäljellä, vaan ei enää onneksi paljoa. Asiasta toiseen: kävin jossakin vaiheessa säätämässä asetuksia, että viestit julkaistaan automaattisesti. Toimikin jonkin aikaa. Pitääpi taas tsekata.

      Poista