28.11.2019

Kikka kolmonen verhojen silitykseen

Hyvin jo oiennut
Pesin eilen ikkunat mökillä ja vaihdoin olkkariin verhot. Jostakin syystä ikkunoiden pesu on minulle inhokkihommaa, eikä verhojen silitys ole koskaan fiilistä nostattanut. Eli enemmän meni taas aikaa aloittamiseen ja kitinään kuin itse työhön.
Vaihtamani verhot ovat halpismallia. Melko hyvin ommeltu, mutta minulle tuottaa muissakin verhoissa ongelmia saada reunat suoriksi silittämällä. 

Suoristamiseen olen keksinyt keinon. Tai voi olla muidenkin juttu, mutta en ole kuullut.
Kiinnitän verhojen alakulmiin noin pariksi viikoksi pöytäliinoille ulkokäyttöön tarkoitetut painot. Siinä ajassa verhoni reunat ehtivät suoristua. Kuvan painot olen hätäpäissäni joskus ommellut pöytäliinoille - voisivat ne kauniimpiakin olla. Pikkuisten pussien sisällä on pieniä kiviä.
Minulla oli joskus valkoiset kävyn malliset muovipainot, jotka jäivät ulkoterassin pöytäliinan kulmiin kotiin lähtiessämme. Viikon päästä oravat olivat nakertaneet kaikki rikki.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti