9.7.2016

Kangastilkku tallessa

Isoveli Novitalta
Olen kuljettanut mukanani viime vuoden maaliskuusta tilkkua, joka jäi Lapin mökin sisustuksesta. Kankaasta on ommeltu sinne verhot ja tyynynpäälliset. Vuosi sitten kesällä oli tilkku myös tarpeen etsiessäni mattovarastostani sopivaa mattoa huoneeseen.

Tänään otin tilkun mukaani paikalliseen lankakauppaan, koska ajattelin neuloa sinne kaksi 40 x 40 senttimetristä tyynynpäällistä. Tai itse asiassa paikallinen kangaskauppa oli tänään kiinni, joten päädyin sitten neulontaan. Päälliset taidan kuitenkin neuloa vasta sitten siellä paikan päällä. Jotakin puuhaa pitää saada mukaan pahan ilman varalle. Mallitilkku pitää tietenkin tehdä ensin kotona, jotta tiedän langan menekin. Ostin nyt neljä kerää. Lapissa tulisikin matkaa 270 kilometriä lisälangan hakureissussa.

2 kommenttia:

  1. Hyvin sopii ton kankaan mukaan. Kun tulee pitkä matka langan hakuun, kannattaa ostaa vaikka pari ylimääräistä kerää. Mulla on se paha vika...varmuuden vuoksi:)
    p.s Oletko sinä minun blogini jäsenenä? Blogisi on minun lukulistalla.
    Olisi kiva saada uusia blogituttuja.

    VastaaPoista
  2. Nyt pitäisi olla jäsenenä. Kävin jo kerran liittymässä, mutta taisi mennä pieleen.

    Ostin lankoja "neljä kerää kympillä" tarjouksesta, eli sain halvalla. Toivottavasti riittää. Olen saanut melko hyvin käytettyä jämälankani, joten en ostaisi mielelläni uutta.

    VastaaPoista