3.11.2018

Pyöröpuikot järjestykseen

Pyöröpuikot järjestyksessä
Minulla ei niin hirveän paljoa pyöröpuikkoja ole, ja nekin vähät oli sikin sokin. En siis tietänyt mitä omistan kuin tarve kerrallaan. Jos ohjeessa oli pyöröpuikot, ihan arpapelillä muistelin, että onko minulla kyseiseen työhön tarvittavat sellaiset.

Jostakin syystä olen hukannut alkuperäisiä puikkojen pusseja, ja nekin mitkä löytyivät, olivat tyhjinä. Todennäköisesti olen hävittänyt ne aikoinaan, koska ovat mielestäni liian ahtaita ja puikot ovat niissä pienessä kipparassa.

Ostin eilen puolen litran "minigrip"-pusseja puikkoja varten. Päälle kirjoitin kunkin sisällön pituuden ja halkaisijan. Puolen litran koko on ihan hyvä, koska puikot eivät puhkaise pusseja ja pysyvät niissä melko suorana.

Sain tyttäreltä peltisen suklaarasian pyöröpuikkojen säilytystä varten (valitettavasti tyhjänä). Likka oli nähnyt varastoni, ja rasiasta sainkin kimmokkeen ryhtyä järjestelyhommiin.

Suurena apuna oli säilyttämäni puikkokokojen mittaussabluuna. Niitä sai joskus muinoin pyöröpuikkojen ostopussissa. Tavallinen reikäsabluuna olisi kait myös toimittanut samaa virkaa, mutta nämä pahviset on hyviä. Minulla on niitä useampi ja annoin yhden tyttärelleni. Hän oli siitä mielissään, ja lisää saa jos tarve vaatii.

Järjestelin myös joitakin epämääräisiä sukkapuikkoja sabluunan kanssa. En vaan ymmärrä sitä, että minulla voi olla pariin kokoon yhdeksän kappaletta halkaisijaltaan samanlaisia puikkoja.
Pitkät puikot karkkilaatikoissa
Pitkiä puikkoja olen säilyttänyt vanhoissa suklaalaatikoissa. Kaipaan näillekin parempaa järjestystä. Rasiat alkavat olla tiensä päässä, ja suunnitelmissani on ommella puikoille säilytyspussukka. Sit joskus!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti