21.3.2020

Ilmanraikastimen uusiokäyttö


Minä taas pelailin tuoksujen kanssa, vaikka ei aina olisi niin väliä. Ostin ennen joulua ilmanraikastimen vessaamme. Tätä ei ole tapahtunut montaakaan kertaa elämäni aikana, mutta nyt tein poikkeuksen. Yleensä jouluisin minulla on ollut siellä hyasintti.

Iän myötä olen joillekin tuoksuille tai niiden ainesosille tullut allergiseksi. Kurkku ja suu turpoavat, silmät ja nenä vuotavat. Saan nämä oireet yhdessä tai erikseen. Ymmärrykseni lisääntymisen myötä en ole enää vuosiin laittanut hajusteita mennessäni erilaisiin tilaisuuksiin. Niin moni muukin on tuoksuherkkä.

Minulle on jäänyt kaappiin, onneksi hyvin vähän, eri tuoksuja. Niille en ole allerginen ainakaan vielä. Mietin siivotessani, että mitä niilläkin tekisi. Kekkasin sitten, että voin täyttää ilmanraikastimen tyhjän muovikotelon omilla jutuilla. Siispä pirskoittelin wc-paperiin hajustetta ja suljin sen koteloon. Jos nyt oikein alkaa tuoksu ahdistaa, niin ujutan sen mökkimme paskahuussiin. Jospa minäkin viitsisin sitten käydä siellä useammin.
Jos nyt joku tulee jossakin vastaan tuoksuen meidän wc:ltä, niin ei voi mitään. Enkä minä nyt sitä aio asianosaiselle kertoa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti